De contractering is in volle gang. Sommige contracten zijn al ondertekend, sommige zijn nog in onderhandeling.
Naast alle regels die voor iedereen gelden, worden in de contracten nog een extra set regels en afspraken vastgelegd. Over parallelle en seriële trajecten, regiebehandelaars en aansprakelijkheid. Termen als doelmatige zorg, toegankelijkheid en kwaliteitsnormen zijn er steevast in opgenomen.

Ook worden er cijfers genoemd. De tarievenlijst en de declaratieparagraaf zijn de twee onderdelen van de contracten waar ik graag mee werk.
Wat ook vaak om de hoek komt kijken, zijn de omzetplafonds en andere omzetbeperkende voorwaarden.

Weet jij wat voor jouw instelling of praktijk een reëel omzetplafond is?
Weet jij wat voor jou een haalbaar gemiddeld tarief is?

Wanneer de zorgverzekeraar een omzetplafond voorstelt, dan moet je van goede huize komen, wil je aantonen dat dat voor jouw praktijk of instelling niet reëel is.
Zorgverzekeraars zijn gevoelig voor cijfers, én het verhaal erachter.

Ik kan met jou zorgen voor de juiste data en ik kan die data in ‘gewone mensen’ -taal aan je uitleggen.
Wil je dat ik jou hierbij ondersteun? Neem dan contact met me op!

Annemarie Ruijsenaars

Hoe bewijs je een te laag omzetplafond?

Eén gedachte over “Hoe bewijs je een te laag omzetplafond?

  • 24 september 2020 om 9:28 am
    Permalink

    Trouwens! Als je hulp zoekt in de onderhandeling met de zorgverzekeraars, dan kan ik je http://www.zorgonderhandelingen.nl aanraden. Zij hebben al veel klanten kunnen helpen bij het optimaliseren van de contractafspraken (waaronder het ophogen van de omzetplafonds).

Reacties zijn gesloten.